vineri, 13 aprilie 2012

Pasca cu branza



Aluatul:  500 g faina, 2-3 oua (depinde cat de mari sunt), 50 g unt, 4 linguri de ulei, 100 ml lapte, 4 linguri de zahar, un praf de sare, un pachetel de drojdie uscata, un ou pt uns pe deasupra.

Umplutura:  500 g branza de vaci, dulce, 4 oua, 4-5 linguri de zahar (depinde cat de dulce doriti sa fie umplutura), o mana de stafide, esenta de rom, 2 pliculete de zahar vanilat, coaja de lamaie si portocala. 


Cantitatile sunt pentru 2 păşti in forma rotunda de tort (d 28 cm) sau o pască in tava dreptunghiulara, normala, de aragaz.


 Mai intai am luat o lingura de lapte cald si l-am amestecat cu drojdia, cu putin zahar si o lingurita de faina. Asta a fost maiaua, pe care am lasat-o deoparte, la loc cald. Apoi am pus restul de lapte la fiert cu o lingura de ulei. Cand a dat in clocot, am luat ibricul deoparte si am adaugat o mana de faina amestecand des cu o lingura de lemn ca sa se omogenizeze aluatul. Am lasat acest aluat de patiserie la racit.
Faina am pus-o intr-un lighenas, am facut o gaura in mijloc si am pus acolo maiaua, ouale intregi, sarea, untul si aluatul oparit. Am amestecat bine si am framantat pana cand am obtinut un aluat potrivit de tare, bun de intins. Am continuat framantatul adaugand cele 3 linguri de ulei ramase. Am framantat cca 15 minute apoi am lasat aluatul la dospit pana cand si-a dublat volumul.

Intre timp, cat creste aluatul, se face umplutura, amestecand bine toate ingredientele.

Din aluat se ia o bucata si se intinde foaie groasa de un deget care se aseaza pe fundul uns cu ulei, sau tapetat cu hartie de copt al formei in care doriti sa faceti pasca, avand grija sa intindeti aluatul si pe partile laterale ale tavii. Se umple apoi cu umplutura de branza de vaci, pana la jumatatea formei (ca sa lasati indeajuns spatiu sa creasca aluatul). Din restul de aluat se fac doua "vergele" care se impletesc ca orice colăcel care se lipeste pe marginea păştii si pe mijlocul ei sub forma de cruce. Se lasa sa mai creasca in tava inca 15 minute la loc caldut, apoi se unge cu ou batut si se da la cuptorul preincalzit timp de 40-45 de minute. Focul trebuie sa fie potrivit, in asa fel incat pasca sa fie rumenita frumos iar umplutura sa fie aurie, usor bruna la culoare cand este gata. Daca focul e prea tare, pasca se rumeneste repede si inauntru ramane cruda.
Dupa ce ati scos-o din cuptor, o puteti lasa sa se racoreasca in tava, apoi o scoateti pe un platou. Se portioneaza atunci cand se serveste.

Daca mai este si bine aromata, eu las orice alt desert pt o felie de pasca :)

Pofta buna! :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prin utilizarea acestui formular va dati acceptul ca acest site sa foloseasca si sa stocheze exclusiv pentru comentarii datele personale pe care le introduceti (nume, site sau cont google).